Elektrony

Sami výrobci je označují názvem kola z lehkých slitin nebo litá kola. Zákazníci používají nejčastěji označení alu kola nebo elektrony.
Názvy odkazují na materiály z něhož jsou vyrobeny.

Elektrony se vybírají jako šaty - musíte je vyzkoušet. Nejelegantnější způsob jak to udělat je simulace na počítači. Jednoduše je nasadíte na svůj automobil. K tomu slouží náš konfigurátor alu kol. Na velkém obrázku auta si vyzkoušíte, jak se Vám líbí.

elektrony Technické parametry kol z lehkých slitin

Průměr ráfku
Velikost kola. Značí se v palcích. Čím větší, tím víc autu sluší. Větší kola jsou dražší a používají nízkoprofilové pneumatiky. Auto lépe sedí v zatáčkách, ale zmenšuje se komfort jízdy na nerovnostech.

Šířka ráfku
Je vnitřní vzdálenost mezi dvěma patkami kola. Šířka pneumatiky musí být úměrná šířce ráfku. Neadekvátní šířka pneumatiky nedovoluje montáž pneumatiky na ráfek.

Průměr roztečné kružnice (PCD/ Počet děr)
Určuje průměr dvou protilehlých děr na náboji kola příslušného vozidla, a kolik těchto děr je na náboji kola. Díry slouží pro uchycení kola k náboji pomocí šroubů nebo matek.

Průměr středového otvoru
Pro maximální flexibilitu se používají redukční centrovací kroužky tak, aby se kolo s jedním vrtáním mohlo použít na více vozidlech s různými průměry středových děr.

Zális neboli ET
Je vzdálenost od pomyslné osy kola k dosedací ploše kola. Tento rozměr je velmi důležitý, protože je rozhodující pro uložení kola na nápravě vozidla. Čím větší ET, tím je kolo víc zanořené do podběhu, čím menší ET, tím víc kolo vylézá ven. Při pohledu zepředu nebo zezadu na auto, by kolo by mělo lícovat s karosérií. Pokud vylézá ven, tak znečíšťuje karosérii. Opačně při utopení přicházíte o stabilitu při jízdě.

Hump
Zamezuje při působení velkých bočních sil, například při jízdě v zatáčce, sesunutí pneumatiky z kola při náhlém poklesu tlaku vzduchu v pneumatice. Existuje více provedení.

Protože elektrony mají cca šest technických parametrů, začíná se výběrem auta, pro které budou určeny.

elektrony